Asetukset

Sairaanhoito- ja ravitsemusvaatteiden verkkokaupan säännöt - ModernCompany.fi Shop

Dokumentissa esitetään ensisijaisesti säännöt, joiden mukaan sopimuksia tehdään kaupassa, mukaan lukien tärkeitä tietoja myyjästä, kaupasta ja kuluttajien oikeuksista.




SISÄLLYSLUETTELO
§ 1 Määritelmät
§ 2 Yhteydenotto Myyjään
§ 3 Tekniset vaatimukset
§ 4 Ostosten tekeminen Kaupassa
§ 5 Maksut
§ 6. Tilauksen täyttäminen
§ 7 Peruuttamisoikeus
§ 8 Peruuttamisoikeutta koskevat poikkeukset
§ 9 Valitukset
§ 10 Henkilötiedot
§ 11 Varaukset
Liite 1: Peruuttamislomakkeen malli

§ 1 MÄÄRITELMÄT

Työpäivät - päivät maanantaista perjantaihin lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä Puolassa.
Siviililaki - 23 päivänä huhtikuuta 1964 annettu Puolan laki. Siviililaki.
Kuluttaja - ostaja, joka on luonnollinen henkilö, joka ostaa Kaupasta tai suorittaa ostamiseen tähtääviä toimia ilman suoraa yhteyttä liiketoimintaansa tai ammattitoimintaansa.
Tili - kuluttajan oikeuksista annetussa laissa tarkoitettu erillisillä säännöksillä säännelty digitaalinen palvelu, jonka kautta Ostaja voi käyttää Kaupan lisätoimintoja maksutta.
Ostaja - mikä tahansa Yhteisö, joka ostaa Kaupasta tai suorittaa ostamiseen tähtääviä toimia.
Erikoisostajalla - kuluttaja tai etuoikeutettu ostaja.
Erikoisoikeutettu ostaja - Ostaja, joka on yksityishenkilö, joka tekee tai aikoo tehdä Myyjän kanssa näiden ehtojen mukaisen sopimuksen, joka liittyy suoraan hänen liiketoimintaansa, mutta ei ole luonteeltaan hänelle ammatillinen.
Säännöt - nämä Ehdot.
Store - ModernBhp:n lääkintä- ja ravitsemusvaatteiden verkkokauppa, jota Myyjä ylläpitää osoitteessa https://modernbhp.pl.
Myyjä - MODERN COMPANY SP. Z O.O., jonka rekisteröity kotipaikka on ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica, merkitty kansalliseen tuomioistuinrekisteriin - yrittäjien rekisteriin REGON SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYGODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDEGO, KRS-numero: 0001060318, NIP-numero: 6912572717, REGON-numero: 52647694200000, pääoma 20000,00 zł.
Kuluttajan oikeuksia koskeva laki - 30. toukokuuta 2014 annettu Puolan laki. kuluttajan oikeuksista.

§ 2 YHTEYDENOTTO MYYJÄÄN

      1. Postiosoite: 35 Goździkowa Street, 59-220 Legnica
      2. Sähköpostiosoite: biuro@moderncompany.pl
      3. Telefooni: +48 455 450 117
      4. Ostajan suorittaman puhelinsoiton tai tiedonsiirron kustannukset johtuvat ostajan käyttämän teleoperaattorin tai Internet-palveluntarjoajan perushinnoittelusta. Myyjä huomauttaa, että kansainvälisen puhelun tai kansainvälisen tiedonsiirron kustannukset voivat olla korkeammat kuin kotimaan puhelun tai tiedonsiirron kustannukset - riippuen ostajan käyttämän teleoperaattorin tai Internet-palveluntarjoajan käyttämästä tariffista.

§ 3 TEKNISET VAATIMUKSET

      1. Kaupan moitteettoman toiminnan edellytyksenä on:
        • laite, jossa on internetyhteys
        • verkkoselain, joka tukee JavaScriptiä ja evästeitä.
      2. Tilauksen tekemiseen Kaupassa tarvitaan kohdassa 1 mainittujen vaatimusten lisäksi aktiivinen sähköpostitili.

§ 4 OSTAMINEN KAUPASSA

        1. Tuotteiden hinnat, jotka näkyvät Kaupassa, ovat tuotteen kokonaishintoja.
        2. Myyjä huomauttaa, että tilauksen kokonaishinta muodostuu seuraavista, jotka on ilmoitettu Kaupassa: tuotteen hinta ja tarvittaessa tavaran toimituskulut.
        3. Ostettavaksi valittu tuote on lisättävä Ostoskoriin Kaupassa.
        4. Ostajan on tämän jälkeen valittava tavaroiden toimitustapa ja tilauksen maksutapa Kaupassa tarjolla olevista vaihtoehdoista ja annettava tarvittavat tiedot tehdyn tilauksen loppuunsaattamiseksi.
        5. Tilaus on tehty, kun Ostaja vahvistaa sen sisällön ja hyväksyy käyttöehdot.
        6. Tilauksen jättäminen on yhtä kuin sopimuksen tekeminen Ostajan ja Myyjän välillä.
        7. Ostajalla on mahdollisuus rekisteröityä Kauppaan eli luoda sinne tili tai tehdä ostoksia rekisteröitymättä antamalla tietonsa jokaisen mahdollisen tilauksen yhteydessä.

§ 5 MAKSUT

        1. Myymälässä on käytettävissä seuraavat maksutavat:
          1. Perinteinen tilisiirto Myyjän pankkitilille;
          2. Maksukortilla:
            • Visa
            • Visa Electron
            • MasterCard
            • MasterCard Electronic
            • Maestro
        2. maksualustalla:
          • Shoper-maksut
          • PayPal
          • PayU
          • Transfers24
        3. jälkikäteisnostolla, ts. käteisellä silloin, kun tavara toimitetaan Ostajalle;
        4. kortilla tai käteisellä silloin, kun tavara noudetaan henkilökohtaisesti.
      1. Valittaessa maksun maksualustan Shoper Payments kautta, verkkomaksupalveluja tarjoava taho on Autopay S.A.
      2. Valittaessa maksun ennakkomaksuna Ostaja maksaa tilauksen 2 työpäivän kuluessa tilauksen tekemisestä.
      3. Tehdessään ostoksia kaupassa Ostaja hyväksyy sähköisten laskujen käyttämisen Myyjältä. Ostajalla on oikeus peruuttaa hyväksyntänsä.

§ 6 TILAUKSEN TÄYTTÖ

      1. Tilauksen täyttämisen määräaika on ilmoitettu Kaupassa.
      2. Kun Ostaja on valinnut tilauksen maksamisen ennakkoon, Myyjä ryhtyy täyttämään tilausta, kun se on maksettu.
      3. Kun Ostaja on ostanut yhden tilauksen yhteydessä tuotteita, joilla on eri toimitusajat, tilaus täytetään sen määräajan kuluessa, jota sovelletaan siihen tuotteeseen, jolla on pisin toimitusaika.
      4. Maat, joiden alueella toimitus tapahtuu:
        • Puola
        • Saksa
        • Ranska
        • Tšekki
        • Slovakia
        • Bulgaria
        • Belgia
        • Romania
        • Yhdysvaltain Britannia
        • Tšekki
        • Tšekki
        • Tšekki
        • Tšekki
        • Belgia
        • Tšekki
        • Tšekki
        • Tšekki
        • Tšekki
        • Tšekki Britannia
        • Unkari
        • Liettua
        • Latvia
        • Estonia
      5. Storessa on saatavilla seuraavat toimitustavat:
        1. Kuriirilla;
        2. ORLEN Pakettien kautta;
        3. InPostin pakettiautomaatteihin.
      6. Ostajalla on mahdollisuus noutaa tavara henkilökohtaisesti yrityksen rekisteröidystä toimipaikasta sen aukioloaikoina.
      7. Jos Ostaja päättää noutaa tavaran henkilökohtaisesti, tavara on noudettavissa ilmoitettuna tilauksen päättymispäivänä.

§ 7 OIKEUS PERUUTTAA SOPIMUS

      1. Erioikeutetulla Ostajalla on oikeus peruuttaa Myyjän kanssa Kaupan kautta solmittu sopimus, jollei Säännösten 8 §:stä muuta johdu, 14 päivän kuluessa perustelematta asiaa.
      2. Eräaika perua sopimus päättyy 14 päivän kuluttua päivästä:
        1. jolloin etuoikeutettu ostaja on ottanut tavarat haltuunsa tai jolloin kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja ja jonka etuoikeutettu ostaja on ilmoittanut, on ottanut tavarat haltuunsa;
        2. jolloin etuoikeutettu ostaja on ottanut haltuunsa viimeisen tavaran, erän tai osan siitä, tai jolloin kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja ja jonka etuoikeutettu ostaja on ilmoittanut, on ottanut viimeisen tavaran, erän tai osan siitä, jos kyseessä on sopimus, joka velvoittaa siirtämään useiden tavaroiden omistusoikeuden, jotka toimitetaan erillisinä, erinä tai osina.
      3. Jotta etuoikeutettu ostaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on ilmoitettava myyjälle ehtojen 2 §:ssä tarkoitettuja tietoja käyttäen päätöksestään peruuttaa sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esimerkiksi postitse tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä).
      4. Erioikeutettu ostaja voi käyttää ehtojen lopussa olevaa peruuttamislomakkeen mallia, mutta se ei ole pakollista.
      5. Erioikeutetun ostajan riittää peruuttamisajan noudattamiseksi lähettämään peruuttamisoikeutensa käyttämistä koskevan tiedon ennen peruuttamisajan päättymistä.

        PERUUTTAMISEN TULOKSET
      6. Myyjä palauttaa etuoikeutetulle ostajalle kaikki häneltä saamansa maksut, jos hän peruuttaa tehdyn sopimuksen, mukaan lukien tavaroiden toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että etuoikeutettu ostaja on valinnut muun toimitustavan kuin Myyjän tarjoaman halvimman tavanomaisen toimitustavan), välittömästi ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona Myyjälle ilmoitettiin etuoikeutetun ostajan päätöksestä käyttää peruuttamisoikeuttaan.
      7. Myyjän on suoritettava maksun palautus käyttäen samoja maksutapoja, joita etuoikeutettu ostaja käytti alkuperäisessä kaupassa, ellei etuoikeutettu ostaja toisin sovi, eikä etuoikeutetulle ostajalle missään tapauksessa aiheudu mitään kuluja tällaisesta palautuksesta.
      8. Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan tavaroita itse etuoikeutetulta ostajalta, se voi pidättäytyä maksusta, kunnes se on vastaanottanut tavarat tai kunnes sille on toimitettu todiste niiden palauttamisesta, riippuen siitä, kumpi tapahtuma toteutuu ensin.
      9. Myyjä pyytää, että tavarat palautetaan osoitteeseen: ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica välittömästi ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin ostajalla oli etuoikeus ilmoittaa myyjälle myyntisopimuksen peruuttamisesta. Määräaikaa on noudatettu, jos etuoikeutettu ostaja lähettää tavarat takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä.
      10. Oikeutettu ostaja vastaa tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
      11. Oikeutettu ostaja on vastuussa ainoastaan tavaroiden arvon alenemisesta, joka johtuu tavaroiden käytöstä muulla kuin sillä tavalla, joka oli tarpeen tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi.
      12. Jos tavaroita ei niiden luonteen vuoksi voida palauttaa tavallisella postitse, etuoikeutetun ostajan on myös vastattava tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. Myyjä ilmoittaa etuoikeutetulle ostajalle näiden kustannusten arvioidun määrän tavaran kuvauksessa Kaupassa tai tilauksen yhteydessä.
      13. Jos etuoikeutetun ostajan maksukortilla tekemästä ostotapahtumasta vaaditaan palautusta, Myyjä suorittaa palautuksen kyseiselle maksukortille osoitetulle pankkitilille.

§ 8 POIKKEUKSET OIKEUDESTA PERUUTTAA SOPIMUS

    1. Ehtojen 7 §:ssä tarkoitettu oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ei koske sopimusta:
      1. jossa suorituksen kohteena on muu kuin tehdasvalmisteinen tavara, joka on valmistettu etuoikeutetun ostajan eritelmien mukaisesti tai joka palvelee hänen yksilöllisiä tarpeitaan;
      2. jossa suorituksen kohteena on helposti pilaantuva tavara tai tavara, jonka säilyvyysaika on lyhyt;
      3. jossa suorituksen kohteena on tavara, joka toimitetaan sinetöidyssä paketissa, jota ei voida avaamisen jälkeen palauttaa terveydensuojelullisista tai hygieenisistä syistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen;
      4. jos esityksen kohteena on tavara, joka luonteensa vuoksi liittyy toimituksen jälkeen erottamattomasti muihin tavaroihin;
      5. jos esityksen kohteena on sinetöidyssä pakkauksessa toimitettu ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelma, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen;
      6. jotka koskevat sanoma-, aikakaus- tai aikakauslehtien toimittamista, lukuun ottamatta tilaussopimusta;
      7. jotka hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden heilahteluista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä.

§ 9 VALITUKSET

I YLEISET MÄÄRÄYKSET

  1. Myyjä on vastuussa ennakko-ostajalle siitä, että suoritus on sopimuksen mukainen, kuten yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä, erityisesti kuluttajan oikeuksista annetun lain säännöksissä, säädetään.
  2. Myyjä pyytää, että reklamaatiot (mukaan lukien Kaupan toimintaa koskevat reklamaatiot) toimitetaan käyttöehtojen 2 §:ssä mainittuun posti- tai sähköpostiosoitteeseen.
  3. Jos tuotteelle on myönnetty takuu, tiedot siitä sekä sen ehdoista ovat saatavilla Kaupassa.
  4. Myyjä vastaa reklamaatioon 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta.

II ERINOMAISET OSTAJAT

  1. Tavarat
    1. Tapauksessa, jossa tavara ei ole sopimuksen mukainen, etuoikeutetulla ostajalla on mahdollisuus käyttää kuluttajan oikeuksista annetun lain 5a luvun mukaisia oikeuksia.
    2. Myyjä vastaa tavaran sopimuksenvastaisuudesta, joka on olemassa toimitushetkellä ja joka on tullut ilmi kahden vuoden kuluessa siitä, ellei tavaran säilyvyysaika ole Myyjän, sen oikeudenomistajien tai niiden puolesta toimivien henkilöiden määrittelemä pidempi.
    3. Kuluttajanoikeuslain säännösten perusteella etuoikeutettu ostaja voi vaatia tavaran sopimuksenvastaisuuden tapauksessa:
      1. tavaran vaihtamista,
      2. tavaran korjaamista.
    4. Lisäksi etuoikeutettu ostaja voi vaatia:
      1. hinnan alentamista,
      2. sopimuksesta luopumista
      tilanteessa, jossa:
      • Myyjä on kieltäytynyt saattamasta tavaroita sopimuksen mukaisiksi kuluttajan oikeuksista annetun lain 43 d §:n 2 momentin mukaisesti;
      • Myyjä ei ole saattanut tavaroita sopimuksen mukaisiksi 43 d §:n 2 momentin mukaisesti. 4-6 §:n mukaisesti;
      • tavaran sopimuksenvastaisuus jatkuu siitä huolimatta, että myyjä on yrittänyt saattaa tavaran sopimuksen mukaiseksi;
      • tavaran sopimuksenvastaisuus on niin merkittävä, että se oikeuttaa hinnanalennukseen tai sopimuksen purkamiseen ilman, että on ensin käytettävä 433 §:ssä säädettyjä suojakeinoja. 43d kuluttajansuojalain mukaista oikeussuojakeinoa;
      • myyjän lausunnosta tai olosuhteista käy selvästi ilmi, että se ei voi saattaa tavaroita sopimuksen mukaisiksi kohtuullisessa ajassa tai ilman kohtuutonta haittaa etuoikeutetulle ostajalle.
    5. Korjauksen tai vaihdon alaisen tavaran osalta etuoikeutetun ostajan on asetettava tavara myyjän saataville. Myyjä noutaa tavarat etuoikeutetulta ostajalta omalla kustannuksellaan.
    6. Erikoisoikeutettu ostaja ei voi peruuttaa sopimusta, jos tavaran sopimuksenvastaisuus on vähäinen.
    7. Jos hän peruuttaa tässä kohdassa tarkoitetun (tavaroita koskevan) sopimuksen, etuoikeutetun ostajan on välittömästi palautettava tavarat myyjälle tämän kustannuksella osoitteeseen ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica. Myyjän on palautettava hinta etuoikeutetulle ostajalle välittömästi, viimeistään 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta tai todisteen saamisesta niiden palauttamisesta.
    8. Myyjän on palautettava etuoikeutetulle ostajalle hinnanalennusoikeuden käyttämisen seurauksena maksettavat määrät välittömästi, viimeistään 14 päivän kuluessa etuoikeutetun ostajan hinnanalennusilmoituksen vastaanottamisesta.
  2. Oikeudettomat tavat käsitellä valituksia ja vaatimuksia
    1. Myyjän on ilmoitettava kuluttajalle mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja vaatimuksia. Näiden menettelyjen käyttöä koskevat säännöt ovat saatavilla niiden yhteisöjen kotipaikoissa tai verkkosivustoilla, joilla on valtuudet käsitellä riitoja tuomioistuimen ulkopuolella. Kuluttaja voi muun muassa käyttää:
      • Euroopan kuluttajakeskusten verkostoon kuuluvan asianomaisen eurooppalaisen kuluttajakeskuksen apua. Keskukset antavat tietoa kuluttajien oikeuksista ja auttavat riitojen ratkaisemisessa rajatylittävissä ostoksissa. Euroopan kuluttajakeskusten apu on yleensä maksutonta. Luettelo asiaankuuluvista kuluttajakeskuksista löytyy osoitteesta: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      • Euroopan komission tarjoama online ODR (Online Dispute Resolution) -foorumi, joka on saatavilla osoitteessa: https://ec.europa.eu/consumers/odr
      Lisäksi Puolan tasavallassa on käytettävissä seuraavat tukimuodot:
      • Sovittelua hoitaa paikallisesti toimivaltainen maakunnallinen kaupanvalvontavirasto, jolle sovittelupyyntö on toimitettava. Menettely on pääsääntöisesti maksuton. Luettelo tarkastusvirastoista löytyy täältä: 
      • kauppatarkastusviraston alaisuudessa toimivan, paikallisesti toimivaltaisen pysyvän sovittelutuomioistuimen apu, jolle on esitettävä pyyntö asian käsittelystä sovittelutuomioistuimessa. Menettely on pääsääntöisesti maksuton. Luettelo tuomioistuimista on saatavilla osoitteessa 
    2. Edellinen määräys on tiedoksi, eikä se velvoita Myyjää käyttämään tuomioistuinten ulkopuolista riidanratkaisua.
    3. Valitusten ja vaateiden tuomioistuinten ulkopuolisten käsittelykeinojen käyttäminen on vapaaehtoista sekä Myyjälle että Kuluttajalle.
    4. Kuluttaja voi lisäksi käyttää kunnan tai piirin kuluttaja-asiamiehen maksutonta apua.

III MUUT OSTAJAT KUIN PRIVILEGOITUNEET OSTAJAT

  1. Tavaran virheellisyystapauksessa muulla kuin etuoikeutetulla Ostajalla on mahdollisuus reklamoida virheellisestä tavarasta siviililaissa säännellyn takuun perusteella.
  2. Myyjä, joka ei ole etuoikeutettu ostaja, on takuun perusteella vastuussa, jos fyysinen vika havaitaan ennen kuin kaksi vuotta on kulunut siitä, kun tavara on toimitettu ostajalle.
  3. Siviililain mukaan ostaja, joka on muu kuin etuoikeutettu yrittäjä, menettää takuuseen perustuvat oikeudet, jos hän ei ole tutkinut tavaraa tämäntyyppisille tavaroille tavanomaisessa ajassa ja tavanomaisella tavalla eikä ole ilmoittanut virheestä myyjälle välittömästi, ja jos virhe ilmenee vasta myöhemmin - jos hän ei ole ilmoittanut siitä myyjälle välittömästi virheen ilmenemisen jälkeen.
  4. Takuun perusteella muu ostaja kuin ensisijainen ostaja voi siviililain mukaan:
    1. antaa ilmoituksen hinnanalennuksesta,
    2. olennaisen virheen tapauksessa - antaa ilmoituksen sopimuksesta luopumisesta,
    3. pyytää tavaran vaihtamista virheettömään tavaraan,
    4. pyytää virheen poistamista.
  5. Jos reklamaation käsittelyä varten tulee tarpeelliseksi toimittaa virheellinen tavara Myyjälle, muun kuin etuoikeutetun Ostajan on toimitettava kyseinen tavara osoitteeseen 35 Goździkowa Street, 59-220 Legnica.

§ 10 HENKILÖTIETOJA

  1. Myyjä on Myyjä, joka hallinnoi niitä henkilötietoja, jotka Ostaja on toimittanut Kauppapaikkaa käytettäessä. Yksityiskohtaiset tiedot Myyjän suorittamasta henkilötietojen käsittelystä - mukaan lukien muut tietojenkäsittelyn tarkoitukset ja perusteet sekä tietojen vastaanottajat - löytyvät Kaupassa saatavilla olevasta tietosuojakäytännöstä - Euroopan parlamentin ja neuvoston (EU) yleiseen tietosuoja-asetukseen sisältyvän avoimuusperiaatteen vuoksi - "RODO".
  2. Myyjä käsittelee Ostajan tietoja, jotka Ostaja on toimittanut Kaupassa tehtyjen ostosten yhteydessä, tilausten täyttämiseksi. Henkilötietojen käsittelyn perusteena on tässä tapauksessa:
    • sopimus tai ostajan pyynnöstä toteutetut toimet, joiden tarkoituksena on sopimuksen tekeminen (RODO 6 artiklan 1 kohdan b alakohta),
    • myyjän kirjanpitoon liittyvä lakisääteinen velvoite (RODO 6 artiklan 1 kohdan c alakohta) ja
    • myyjän kirjanpitoon liittyvä lakisääteinen velvoite (RODO 6 artiklan 1 kohdan c alakohta). c RODO) ja
    • Myyjän oikeutettu etu, joka koostuu tietojen käsittelystä mahdollisten vaateiden laatimista, tutkimista tai puolustamista varten (RODO 6 art. 1 para. 1 lit. f).
  3. Ostajan tietojen antaminen on vapaaehtoista, mutta samalla välttämätöntä sopimuksen tekemistä varten. Tietojen antamatta jättäminen estää sopimuksen tekemisen kaupassa.
  4. Kauppaan tehtyjen ostosten yhteydessä annettuja Ostajan tietoja käsitellään saakka:
    1. Ostajan ja Myyjän välinen sopimus lakkaa olemasta voimassa;
    2. Myyjällä ei enää ole lakisääteistä velvoitetta, joka velvoittaa sen käsittelemään Ostajan tietoja;
    3. Mahdollisuus, että Ostaja tai Myyjä esittää vaatimuksia, jotka liittyvät Shopin kautta tehtyyn sopimukseen, lakkaa;
    4. Ostajan vastalause hänen henkilötietojensa käsittelyä vastaan - jos tietojenkäsittelyn perusteena oli Myyjän oikeutettu etu
    - hyväksytään, sen mukaan, mitä tapaukseen sovelletaan.
  5. Ostajalla on oikeus pyytää:
    1. pääsyä henkilötietoihinsa,
    2. tietojensa oikaisemista,
    3. tietojensa poistamista,
    4. tietojen käsittelyn rajoittamista,
    5. tietojen siirtämistä toiselle rekisterinpitäjälle
      sekä oikeus:
    6. vastustaa milloin tahansa tietojenkäsittelyä Ostajan erityistilanteeseen liittyvistä syistä - häntä koskevien henkilötietojen käsittelyä, joka perustuu Myyjän ja Myyjän välisen sopimuksen artiklaan. 6(1)(f) RODO (eli Myyjän ajamiin oikeutettuihin etuihin).
  6. Oikeuksiensa käyttämiseksi Ostajan tulee ottaa yhteyttä Myyjään käyttäen käyttöehtojen 2 §:ssä mainittuja tietoja.
  7. Jos Ostaja katsoo, että hänen tietojaan käsitellään lainvastaisesti, Ostaja voi tehdä valituksen henkilötietojen suojasta vastaavalle viranomaiselle. Puolassa tämä on henkilötietojen suojaamisesta vastaavan viraston puheenjohtaja.

§ 11 VASTUUVAPAUTUKSET

  1. Ostajalta on kielletty laittoman sisällön toimittaminen.
  2. Joka kerta, kun tilaus tehdään kaupassa, se muodostaa erillisen sopimuksen ja edellyttää erillistä käyttöehtojen hyväksymistä. Sopimus tehdään tilauksen täyttämisen ajaksi ja sitä varten.
  3. Kaikkeen näiden ehtojen perusteella tehtyyn sopimukseen sovelletaan Puolan lakia, jollei kohdasta 4 muuta johdu.
  4. Puolan lain valinta kuluttajan kanssa näiden ehtojen perusteella tehtyihin sopimuksiin ei poista tai rajoita kyseisen ostajan oikeuksia, jotka johtuvat pakottavista kuluttajaan sovellettavista lain säännöksistä tilanteissa, joissa ei ole lainvalintaa. Tämä tarkoittaa erityisesti sitä, että jos tiettyyn kuluttajaan sovellettavissa kansallisissa säännöksissä säädetään laajemmasta suojasta kuin näissä ehdoissa tai Puolan lainsäädännössä - sovelletaan laajempaa suojaa.
  5. Ehtojen perusteella tehdyt sopimukset tehdään puolan kielellä.
  6. Jos kyseessä on mahdollinen riita ostajan kanssa, joka ei ole ensisijainen ostaja ja joka liittyy kaupan kautta tehtyyn sopimukseen, toimivaltainen tuomioistuin on se tuomioistuin, jonka tuomiopiirissä myyjän kotipaikka sijaitsee.



Sääntöjen liite nro 1

Alla on malli peruuttamislomakkeesta, jota kuluttaja tai ensisijainen yrittäjä voi tai ei voi käyttää:




MALLILOMAKE YRITTÄJÄN PERUUTUSLOMAKKEESTA
(tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluatte peruuttaa sopimuksen)

MALLILOMAKE SP. Z O.O
ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
sähköpostiosoite: biuro@moderncompany.pl

- Minä/me(*) ..................................................................... ilmoitan(*) täten peruuttavani/peruuttavamme sopimuksen seuraavien tavaroiden(*) ostamisesta / seuraavan palvelun(*) tarjoamisesta:

..............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

- Sopimuksen tekopäivämäärä(*)/kuittaus(*)

..............................................................................................................................................................................


- Kuluttajan (kuluttajien)/yrittäjän (yrittäjien) etuoikeutetun nimi:

......................................................................................................
Erioikeutettu yrittäjä - Asiakas, joka on yksityishenkilö, joka tekee näiden ehtojen mukaisen sopimuksen tilistä (tai ryhtyy toimenpiteisiin tällaisen sopimuksen tekemiseksi), joka liittyy suoraan hänen yritystoimintaansa, mutta joka ei ole luonteeltaan hänelle ammattimaista.
Ehdot - nämä tiliä koskevat ehdot.
Puoti - Palveluntarjoajan ylläpitämä verkkokauppa Medical and Catering Clothing - ModernBhp-kauppa osoitteessa https://modernbhp.pl
Palvelun vastaanottaja - mikä tahansa taho, joka on tehnyt sopimuksen Tilin käyttämisestä tai joka ryhtyy toimenpiteisiin tällaisen sopimuksen tekemiseksi.
Erikoisasiakas - Asiakas, joka on Kuluttaja tai etuoikeutettu yritys.
Palvelun tarjoaja - MODERN COMPANY SP. Z O.O., jonka kotipaikka on ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica, joka on merkitty valtakunnalliseen tuomioistuinrekisteriin - yrittäjien rekisteriin REGON SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO -nimellä, rekisterinumerot: KRS nro 0001060318, NIP nro 6912572717, REGON nro 52647694200000, alkupääoma 20000,00 zł.
Kuluttajan oikeuksia koskeva laki - 30. toukokuuta 2014 annettu Puolan laki kuluttajan oikeuksista.

§ 2 YHTEYDENOTTO PALVELUNTUOTTAJAN KANSSA

  1. Postiosoite: ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
  2. Sähköpostiosoite: biuro@moderncompany.pl
  3. Telephone: +48 455 450 117
  4. Palvelun vastaanottajan soittaman puhelun tai tiedonsiirron kustannukset perustuvat Palvelun vastaanottajan käyttämän teleoperaattorin tai Internet-palveluntarjoajan perustariffiin. Palveluntarjoaja huomauttaa, että kansainvälisen puhelun tai kansainvälisen tiedonsiirron kustannukset voivat olla korkeammat kuin kotimaan puhelun tai tiedonsiirron kustannukset - riippuen asiakkaan käyttämän teleoperaattorin tai Internet-palveluntarjoajan hyväksymästä tariffista.

§ 3 TEKNISET VAATIMUKSET

      1. Tilin asianmukaiseen toimintaan ja perustamiseen tarvitaan:
        • aktiivinen sähköpostitili,
        • laite, jossa on Internet-yhteys,
        • verkkoselain, joka tukee JavaScriptiä ja evästeitä.

§ 4 TILI

      1. Tilin luominen on täysin vapaaehtoista ja riippuu Palvelun vastaanottajan tahdosta.
      2. Tili antaa Asiakkaalle lisämahdollisuuksia, kuten: tarkastella Asiakkaan tekemien tilausten historiaa Kaupassa, tarkistaa tilauksen tilan tai muokata itse Asiakkaan tietoja.
      3. Tilin luomiseksi on täytettävä asianmukainen lomake Kaupassa.
      4. Tilin luomisella tehdään Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välinen toistaiseksi voimassa oleva sopimus Tilin käyttämisestä käyttöehdoissa ilmoitetuin ehdoin.
      5. Palveluntarjoaja aloittaa Tilin tarjoamisen käyttöehdoissa määritellyin ehdoin välittömästi Tilisopimuksen tekemisen jälkeen.
      6. Palvelun vastaanottaja voi ilman kustannuksia milloin tahansa irtisanoutua Tilistä.
      7. Tilin irtisanominen johtaa Tilisopimuksen päättymiseen. Jotta Palveluntarjoaja voi peruuttaa Tilin, Käyttäjän on lähetettävä peruutus Palveluntarjoajan sähköpostiosoitteeseen käyttöehtojen 2 §:ssä mainitulla tavalla, mikä johtaa Tilin välittömään irtisanomiseen ja Tilisopimuksen päättymiseen.

§ 5 VALITUKSET

I YLEISET MÄÄRÄYKSET

      1. Palveluntarjoaja pyytää, että Tiliä koskevat valitukset lähetetään käyttöehtojen 2 §:ssä mainittuun posti- tai sähköpostiosoitteeseen.
      2. Palveluntarjoaja vastaa valituksiin 14 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta.

II ERIKOISKÄYTTÄJÄ

    1. Palveluntarjoaja vastaa Erikoisasiakkaalle siitä, että suoritus on sopimuksen mukainen, kuten yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä, erityisesti kuluttajaoikeuslain säännöksissä, säädetään.
    2. Jos Palveluntarjoaja ei täytä tilisopimusta asianmukaisesti, Etuoikeutetulla asiakkaalla on mahdollisuus käyttää kuluttajaoikeuslain 5 b §:ssä säädettyjä oikeuksia.
    3. Jos Palveluntarjoaja ei ole toimittanut digitaalista palvelua, Etuoikeutettu asiakas voi vaatia Palveluntarjoajaa toimittamaan sen. Jos Palveluntarjoaja ei kuitenkaan toimita digitaalista palvelua välittömästi tai Palveluntarjoajan ja Etuoikeutetun asiakkaan kesken nimenomaisesti sovitun lisäajan kuluessa, Etuoikeutettu asiakas voi irtisanoutua tilisopimuksesta.
    4. Erioikeutettu Asiakas voi peruuttaa Tilisopimuksen vaatimatta digitaalisen palvelun toimittamista, jos
      1. Palveluntarjoajan lausunnosta tai olosuhteista ilmenee, ettei se toimita digitaalista palvelua tai
      2. Erioikeutettu Asiakas ja Palveluntarjoaja sopivat tai Tilisopimuksen olosuhteista ilmenee, että erillinen määräaika digitaalisen palvelun toimittamiselle on ollut Erioikeutetulle Asiakkaalle tärkeä eikä Palveluntarjoaja ole toimittanut digitaalista palvelua määräajassa.
    5. Palveluntarjoaja vastaa jatkuvana toimitetun digitaalisen palvelun tilisopimuksen vastaisuudesta, joka on ilmennyt tai käynyt ilmi ajankohtana, jolloin palvelu oli tämän sopimuksen mukaan toimitettava.
    6. Jos digitaalinen palvelu ei ole tilisopimuksen mukainen, Etuoikeutettu Asiakas voi vaatia sen saattamista tämän sopimuksen mukaiseksi.
    7. Jos digitaalinen palvelu ei ole Tilisopimuksen mukainen, Etuoikeutettu Asiakas on velvollinen tekemään kohtuullisessa määrin ja mahdollisimman vähän rasittavia teknisiä keinoja käyttäen yhteistyötä Palveluntarjoajan kanssa sen selvittämiseksi, johtuuko digitaalisen palvelun ja Tilisopimuksen yhteensopimattomuus ajoissa Etuoikeutetun Asiakkaan digitaalisen ympäristön ominaisuuksista.
    8. Lisäksi, jos digitaalinen palvelu ei ole tilisopimuksen mukainen, etuoikeutettu asiakas voi tehdä tämän sopimuksen peruuttamisilmoituksen, kun:
      1. digitaalisen palvelun saattaminen tilisopimuksen mukaiseksi on mahdotonta tai vaatii kohtuuttomia kustannuksia 43m artiklan kohdan mukaisesti. Kuluttajansuojalain 2 ja 3 §:n mukaisesti;
      2. Palveluntarjoaja ei ole onnistunut saattamaan digitaalista palvelua tilisopimuksen mukaiseksi kohtuullisessa ajassa siitä, kun Ensisijainen asiakas on ilmoittanut palveluntarjoajalle sopimuksenvastaisuudesta, ja ilman, että siitä aiheutuu kohtuutonta haittaa Ensisijaiselle asiakkaalle, ottaen huomioon kyseisen digitaalisen palvelun luonne ja käyttötarkoitus;
      3. digitaalipalvelun ja tilisopimuksen välinen ristiriita jatkuu huolimatta siitä, että palveluntarjoaja on yrittänyt saattaa digitaalisen palvelun tämän sopimuksen mukaiseksi;
      4. digitaalipalvelun ja tilisopimuksen välinen ristiriita on niin merkittävä, että se oikeuttaa irtisanoutumaan tilisopimuksesta ilman, että on ensin turvauduttu tilisopimusta koskevaan suojakeinoon, joka on vahvistettu tilisopimuksessa. 43m kuluttajansuojalain mukaista suojaa (eli pyytää, että digitaalinen palvelu saatetaan sopimuksen mukaiseksi);
      5. Palveluntarjoajan lausunnosta tai olosuhteista käy selvästi ilmi, että se ei aio saattaa digitaalista palvelua Tilisopimuksen mukaiseksi kohtuullisessa ajassa tai ilman kohtuutonta haittaa ensisijaiselle asiakkaalle.

III tuomioistuinten ulkopuoliset tavat käsitellä valituksia ja vaatimuksia

  1. Palveluntarjoajan on ilmoitettava kuluttajalle mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja vaatimuksia. Näiden menettelyjen käyttöä koskevat säännöt ovat saatavilla tuomioistuinten ulkopuoliseen riidanratkaisuun oikeutettujen tahojen kotipaikoissa tai verkkosivustoilla. Kuluttaja voi muun muassa käyttää:
    • Euroopan kuluttajakeskusten verkostoon kuuluvan asianomaisen eurooppalaisen kuluttajakeskuksen apua. Keskukset antavat tietoa kuluttajien oikeuksista ja auttavat riitojen ratkaisemisessa rajatylittävissä ostoksissa. Euroopan kuluttajakeskusten apu on yleensä maksutonta. Luettelo asiaankuuluvista kuluttajakeskuksista löytyy osoitteesta: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
    • Euroopan komission tarjoama verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi (ODR) osoitteessa: https://ec.europa.eu/consumers/odr
    Lisäksi Puolan tasavallassa on saatavilla seuraavia tukimuotoja:
    • Sovittelua hoitaa paikallisesti toimivaltainen maakunnallinen kaupallisen tarkastuksen tarkastusvirasto, jolle sovittelupyyntö on toimitettava. Menettely on pääsääntöisesti maksuton. Luettelo tarkastusvirastoista löytyy täältä: >https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
    • kauppatarkastuksen lääninhallituksen yhteydessä toimivan, alueellisesti toimivaltaisen pysyvän sovittelutuomioistuimen apu, jolle on esitettävä pyyntö asian käsittelemisestä sovittelutuomioistuimessa. Menettely on pääsääntöisesti maksuton. Luettelo tuomioistuimista on saatavilla osoitteessa >https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
  2. Edellinen määräys on tiedoksi, eikä se velvoita palveluntarjoajaa käyttämään tuomioistuinten ulkopuolista riidanratkaisua.
  3. Tuomioistuinten ulkopuolisten valitus- ja oikeussuojamenettelyjen käyttäminen on vapaaehtoista sekä palveluntarjoajalle että kuluttajalle.
  4. Kuluttaja voi lisäksi käyttää kunnan tai piirin kuluttaja-asiamiehen maksutonta apua.

§ 6 OIKEUS PERUUTTAA SOPIMUS

  1. Erioikeutetulla asiakkaalla on oikeus peruuttaa Palveluntarjoajan kanssa solmittu tilisopimus 14 päivän kuluessa perustelematta sitä.
  2. Aika peruuttaa tilisopimus päättyy 14 päivän kuluttua tämän sopimuksen tekemisestä.
  3. Voidakseen käyttää peruuttamisoikeuttaan etuasiakkaan on ilmoitettava Palveluntarjoajalle ehtojen 2 §:ssä annettuja tietoja käyttäen päätöksestään peruuttaa sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esimerkiksi postitse tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä).
  4. Erikoisasiakas voi käyttää ehtojen lopussa olevaa peruuttamislomakkeen mallia, mutta se ei ole pakollista.
  5. Peruutusajan noudattamiseksi riittää, että Ensisijainen asiakas lähettää peruuttamisoikeutensa käyttämistä koskevan tiedon ennen peruuttamisajan päättymistä.

§ 7 HENKILÖTIETOJA

  1. Palveluntarjoaja on Asiakkaan tilisopimuksen solmimisen yhteydessä antamien henkilötietojen käsittelijä. Yksityiskohtaiset tiedot Palveluntarjoajan suorittamasta henkilötietojen käsittelystä - mukaan lukien muut tietojenkäsittelyn tarkoitukset ja perusteet sekä tietojen vastaanottajat - löytyvät kaupassa saatavilla olevasta tietosuojaselosteesta - Euroopan parlamentin ja neuvoston (EU) tietosuojaa koskevaan yleiseen asetukseen sisältyvän avoimuusperiaatteen vuoksi - "RODO".
  2. Asiakkaan tietojen käsittelyn tarkoituksena on Tili. Henkilötietojen käsittelyn perusteena on tässä tapauksessa Tilin tarjoamista koskeva sopimus tai sen tekemiseen tähtäävät toimet, jotka on toteutettu Asiakkaan pyynnöstä (RODO:n 6 artiklan 1 kohdan b alakohta), sekä Palveluntarjoajan oikeutettu etu, joka muodostuu tietojen käsittelystä mahdollisten vaateiden selvittämiseksi, tutkimiseksi tai puolustamiseksi (RODO:n 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
  3. Asiakkaan tietojen antaminen on vapaaehtoista, mutta samalla välttämätöntä Tilin tarjoamista koskevan sopimuksen tekemistä ja sen kattamien palveluiden tarjoamista varten. Tietojen antamatta jättäminen merkitsee, ettei tilisopimusta voida tehdä eikä palveluntarjoaja voi tarjota sen kattamia palveluja.
  4. Asiakkaan tietoja käsitellään, kunnes:
    1. Tilin tarjoamista koskeva sopimus lakkaa olemasta voimassa;
    2. Asiakkaan tai palveluntarjoajan mahdollisuus esittää tiliin liittyviä vaatimuksia lakkaa;
    3. Asiakkaan vastalause hänen henkilötietojensa käsittelystä hyväksytään - jos tietojen käsittelyn perusteena oli palveluntarjoajan oikeutettu etu
    - riippuen siitä, kumpi niistä on voimassa. 6(1)(f) RODO (eli palveluntarjoajan oikeutettuihin etuihin).
  • Palvelun vastaanottajan tulee oikeuksiensa käyttämiseksi ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan.
  • Tapauksessa, jossa palvelun vastaanottaja katsoo, että hänen tietojaan käsitellään lainvastaisesti, palvelun vastaanottaja voi tehdä valituksen viranomaiselle, joka on toimivaltainen henkilötietojen suojaamiseksi. Puolassa tämä on henkilötietojen suojeluviraston puheenjohtaja.
  • § 8 SÄÄNTÖJEN TAI TILINPÄÄTÖKSEN MUUTTAMINEN

    1. Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden muuttaa Sääntöjä vain tärkeistä syistä. Painavaksi syyksi katsotaan tarve muuttaa Sääntöj, joka johtuu:
      1. Tilin toiminnallisuuden muutoksista, jotka edellyttvt Sääntöjen muuttamista tai
      2. lainsäädännön muutoksista, jotka vaikuttavat Palveluntarjoajan Tili-palvelua koskevan sopimuksen toteuttamiseen tai palvelujen mukauttamiseen valtuutettujen viranomaisten suosituksiin, ohjeisiin, määräyksiin tai kieltoihin, tuomioihin, määräyksiin, tulkintoihin tai päätöksiin tai
      3. Palveluntarjoajan yhteystietojen tai tunnistetietojen muutoksista.
    2. Tieto käyttöehtojen suunnitellusta muutoksesta lähetetään tilille määritettyyn palvelun vastaanottajan sähköpostiosoitteeseen vähintään 7 päivää ennen muutosten voimaantuloa.
    3. Jos Asiakas ei vastusta suunniteltuja muutoksia niiden voimaantuloon mennessä, hänen katsotaan hyväksyvän ne, mikä ei ole este sopimuksen irtisanomiselle tulevaisuudessa.
    4. Jos Asiakas ei hyväksy suunniteltuja muutoksia, hänen tulee lähettää tästä tieto Palveluntarjoajan Sähköpostiosoitteeseen, joka on määritelty Käyttöehtojen 2 §:ssä, mikä johtaa Tilin käyttöä koskevan sopimuksen irtisanomiseen heti suunniteltujen muutosten tultua voimaan.
    5. Palveluntarjoaja voi tehdä tiliin muutoksia, jotka eivät ole välttämättömiä, jotta se pysyisi tilisopimuksen mukaisena kohdassa 1(b) mainitusta syystä tai tilin toiminnallisuuden muuttumisen vuoksi. Edellisessa lauseessa tarkoitetun muutoksen toteuttamisesta ei aiheudu Ensisijaiselle asiakkaalle kustannuksia. Kappaleiden 2-4 määräyksiä sovelletaan soveltuvin osin.
    6. Jos kappaleessa 5 tarkoitettu muutos vaikuttaa olennaisesti ja haitallisesti Etuoikeutetun asiakkaan pääsyyn Tilille tai sen käyttöön, Palveluntarjoaja lähettää Etuoikeutetun asiakkaan sähköpostiosoitteeseen hyvissä ajoin pysyvällä välineellä tiedot muutoksen luonteesta ja ajankohdasta sekä Etuoikeutetun asiakkaan oikeuksista muutokseen liittyen.

    § 9 LOPPUSÄÄNNÖKSET

    1. Palvelun vastaanottaja ei saa tarjota lainvastaista sisältöä.
    2. Tiliä koskeva sopimus tehdään puolan kielellä.
    3. Tämän ehtojen perusteella tehtyyn sopimukseen sovelletaan Puolan lakia, jollei 4. kohdasta muuta johdu.
    4. Puolan lain valitseminen kuluttajan kanssa näiden ehtojen perusteella tehtyyn sopimukseen ei poista tai rajoita kuluttajan oikeuksia, jotka johtuvat pakottavista lain säännöksistä, joita sovelletaan kuluttajaan tilanteessa, jossa ei ole lainvalintaa. Tämä tarkoittaa erityisesti sitä, että jos kuluttajaan sovellettavissa kansallisissa säännöksissä säädetään laajemmasta suojasta kuin näissä ehdoissa tai Puolan lainsäädännössä - sovelletaan laajempaa suojaa.
    5. Tilisopimukseen liittyvässä mahdollisessa riitatilanteessa sellaisen asiakkaan kanssa, joka ei ole etuoikeutettu asiakas, toimivaltainen tuomioistuin on Palveluntarjoajan rekisteröidyn kotipaikan tuomioistuin.

    Ehtojen liite nro 1

    Alla on malli peruuttamislomakkeesta, jota kuluttaja tai etuoikeutettu yritys voi käyttää tai olla käyttämättä:

    MALLIYRITYKSEN PERUUTUSLOMAKE
    (tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluatte peruuttaa sopimuksen)

    MALLIYRITYKSEN SP. Z O.O
    ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
    sähköpostiosoite: biuro@moderncompany.pl

    - Minä/me(*) ..................................................................... ilmoitan(*) täten peruuttavani/peruuttavamme sopimuksen, joka koskee seuraavan palvelun tarjoamista(*) / digitaalisen sisällön toimittamista muodossa(*):

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    - Sopimuksen tekopäivämäärä(*)

    ..............................................................................................................................................................................

    - Kuluttajan/kuluttajien/yrittäjän/yrittäjien nimi, jota/joita halutaan:

    ............................................................................................................................ Z O.O., jonka kotipaikka on ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica, merkitty kansalliseen tuomioistuinrekisteriin - yrittäjien rekisteriin REGON SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO -nimellä, rekisterinumerot: KRS nro 0001060318, NIP nro 6912572717, REGON nro 52647694200000, alkupääoma 20000,00 zł.
    Kuluttajan oikeuksia koskeva laki - 30. toukokuuta 2014 annettu Puolan laki. kuluttajan oikeuksista.

    § 2 YHTEYDENOTTO PALVELUNTARJOAJAN KANSSA

    1. Postiosoite: 35 Goździkowa Street, 59-220 Legnica
    2. Sähköpostiosoite: biuro@moderncompany.pl
    3. Telephone: +48 455 450 117
    4. Palvelun vastaanottajan soittaman puhelun tai tiedonsiirron kustannukset perustuvat palvelun vastaanottajan käyttämän teleoperaattorin tai Internet-palveluntarjoajan perustariffiin. Palveluntarjoaja huomauttaa, että kansainvälisen puhelun tai kansainvälisen tiedonsiirron kustannukset voivat olla korkeammat kuin kotimaan puhelun tai tiedonsiirron kustannukset - riippuen asiakkaan käyttämän teleoperaattorin tai Internet-palveluntarjoajan hyväksymästä tariffista.

    § 3 TEKNISET VAATIMUKSET

        1. Ehtojen piiriin kuuluvan digitaalisen sisällön käyttäminen edellyttää seuraavaa:
          • aktiivinen sähköpostitili;
          • laite, jossa on internetyhteys;
          • verkkoselain, joka tukee JavaScriptiä ja evästeitä.

    § 4 SOPIMUS

        1. Asiakas voi vapaaehtoisesti tilata uutiskirjeen.
        2. Uutiskirjeen saaminen edellyttää sopimuksen tekemistä.
        3. Sopimuksen mukaisesti lähetettävät sähköpostiviestit osoitetaan sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on ilmoittanut sopimuksen tekemisen yhteydessä.
        4. Sopimuksen tekemistä varten Asiakkaan on ensinnäkin ilmoitettava Kaupassa sille varatussa paikassa sähköpostiosoitteensa, johon hän haluaa vastaanottaa Sopimuksen nojalla lähetetyt viestit. Uutiskirjeeseen kirjauduttaessa Sopimus solmitaan toistaiseksi ja Palveluntarjoaja aloittaa sen toimittamisen Asiakkaalle - jollei kohdasta 5 muuta johdu.
        5. Sopimuksen asianmukaista toteuttamista varten Asiakas on velvollinen ilmoittamaan oikean sähköpostiosoitteensa.
        6. Uutiskirje toimitetaan heti, kun Palveluntarjoaja on luonut Asiakkaalle tarkoitettuja viestejä.
        7. Uutiskirjeessä lähetetyt viestit sisältävät tiedot mahdollisuudesta peruuttaa uutiskirjeen tilaus sekä linkin, jonka kautta uutiskirjeen voi peruuttaa.
        8. Asiakas voi peruuttaa uutiskirjeen tilauksen ilman perusteluja tai kustannuksia milloin tahansa käyttämällä edellisessä määräyksessä tarkoitettua vaihtoehtoa tai lähettämällä viestin Palveluntarjoajan sähköpostiosoitteeseen, joka on mainittu käyttöehtojen 2 §:ssä.
        9. Asiakkaan käyttämä tilauksen peruutuslinkki tai lähettämällä viestin, jossa hän pyytää uutiskirjeen tilauksen peruuttamista, johtaa sopimuksen välittömään päättymiseen.

    § 5 VALITUKSET

    I YLEISET MÄÄRÄYKSET

        1. Palveluntarjoaja pyytää, että valitukset, jotka koskevat Ehtojen kattamaa digitaalista sisältöä, toimitetaan Ehtojen 2 §:ssä mainittuun posti- tai sähköpostiosoitteeseen.
        2. Palveluntarjoaja vastaa reklamaatioon 14 päivän kuluessa reklamaation vastaanottamisesta.

    II ERIKOISKÄYTTÄJÄ

        1. Palveluntarjoaja vastaa Erikoisasiakkaalle sopimuksen mukaisen suorituksen noudattamisesta yleisesti sovellettavan lainsäädännön, erityisesti kuluttajaoikeuslain säännösten mukaisesti.
        2. Jos Palveluntarjoaja ei täytä sopimusta asianmukaisesti, Etuoikeutetulla asiakkaalla on mahdollisuus käyttää kuluttajaoikeuslain 5b luvussa säädettyjä oikeuksia.
        3. Jos Palveluntarjoaja ei ole toimittanut sopimuksen piiriin kuuluvaa digitaalista sisältöä, Etuoikeutettu asiakas voi vaatia Palveluntarjoajaa toimittamaan sen. Jos Palveluntarjoaja ei kuitenkaan toimita sopimuksen piiriin kuuluvaa digitaalista sisältöä välittömästi tai etuoikeutetun asiakkaan ja Palveluntarjoajan nimenomaisesti sopiman lisäajan kuluessa, etuoikeutettu asiakas voi peruuttaa sopimuksen.
        4. Prioriteettiasiakas voi peruuttaa sopimuksen vaatimatta sopimuksen piiriin kuuluvan digitaalisen sisällön toimittamista, jos:
          • Palveluntarjoajan lausunnosta tai olosuhteista ilmenee selvästi, ettei se toimita sopimuksen piiriin kuuluvaa digitaalista sisältöä, tai
          • Prioriteettiasiakas ja palveluntarjoaja sopivat tai sopimuksen olosuhteista ilmenee selvästi, että sopimuksen piiriin kuuluvan digitaalisen sisällön toimittamiselle asetettu erityinen määräaika on ollut etuoikeutetulle asiakkaalle erittäin tärkeä eikä palveluntarjoaja ole toimittanut digitaalisen sisällön toimittamista kyseisessä määräajassa.
        5. Palveluntarjoaja vastaa uutiskirjeen sopimuksenvastaisuudesta, joka uutiskirjeen jatkuvan toimituksen vuoksi on ilmennyt tai käynyt ilmi ajankohtana, jolloin se oli toimitettava tämän sopimuksen mukaisesti.
        6. Jos ehtojen kattama digitaalinen sisältö ei ole sopimuksen mukaista, etuoikeutettu asiakas voi vaatia, että se saatetaan sopimuksen mukaiseksi.
        7. Jos Ehtojen kattama digitaalinen sisältö ei ole Sopimuksen mukaista, Etuoikeutettu Asiakas on velvollinen tekemään kohtuullisessa määrin ja vähiten rasittavia teknisiä keinoja käyttäen yhteistyötä Palveluntarjoajan kanssa sen selvittämiseksi, johtuuko Sopimuksen noudattamatta jättäminen ajoissa Etuoikeutetun Asiakkaan digitaalisen ympäristön ominaisuuksista.
        8. Lisäksi, jos käyttöehtojen kattama digitaalinen sisältö ei ole sopimuksen mukaista, etuoikeutettu asiakas voi tehdä sopimuksen peruuttamisilmoituksen, kun:
          • tällaisen digitaalisen sisällön saattaminen sopimuksen mukaiseksi on mahdotonta tai vaatii kohtuuttomia kustannuksia 43m §:n kohdan mukaisesti. Kuluttajansuojalain 2 ja 3 §:n mukaisesti;
          • Palveluntarjoaja ei ole onnistunut saattamaan ehtojen piiriin kuuluvaa digitaalista sisältöä sopimuksen mukaiseksi kohtuullisessa ajassa siitä, kun Ensisijainen asiakas on ilmoittanut Palveluntarjoajalle, että se ei ole sopimuksen mukainen, eikä siitä ole aiheutunut Ensisijaiselle asiakkaalle kohtuutonta haittaa, kun otetaan huomioon niiden luonne ja käyttötarkoitus;
          • Ehtojen kattaman digitaalisen sisällön sopimuksenvastaisuus jatkuu siitä huolimatta, että Palveluntarjoaja on yrittänyt saattaa sen sopimuksen mukaiseksi;
          • Ehtojen kattaman digitaalisen sisällön sopimuksenvastaisuus on niin merkittävä, että se oikeuttaa peruuttamaan sopimuksen ilman, että on ensin turvauduttava ehtojen mukaiseen suojatoimenpiteeseen. Kuluttajan oikeuksista annetun lain 43m §:n mukaista toimenpidettä (eli pyyntöä digitaalisen sisällön saattamisesta sopimuksen mukaiseksi);
          • Palveluntarjoajan lausunnosta tai olosuhteista käy selvästi ilmi, että se ei aio saattaa ehtojen kattamaa digitaalista sisältöä sopimuksen mukaiseksi kohtuullisessa ajassa tai ilman kohtuutonta haittaa ensisijaiselle asiakkaalle.

    III tuomioistuinten ulkopuoliset tavat käsitellä valituksia ja vaatimuksia

        1. Palveluntarjoajan on ilmoitettava kuluttajalle mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja vaatimuksia. Näiden menettelyjen käyttöä koskevat säännöt ovat saatavilla tuomioistuinten ulkopuoliseen riidanratkaisuun oikeutettujen tahojen kotipaikoissa tai verkkosivustoilla. Kuluttaja voi käyttää muun muassa:
          • Euroopan kuluttajakeskusten verkostoon kuuluvan asianomaisen eurooppalaisen kuluttajakeskuksen apua. Keskukset antavat tietoa kuluttajien oikeuksista ja auttavat riitojen ratkaisemisessa rajatylittävissä ostoksissa. Euroopan kuluttajakeskusten apu on yleensä maksutonta. Luettelo asiaankuuluvista kuluttajakeskuksista löytyy osoitteesta: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
          • Euroopan komission tarjoama verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi (ODR) osoitteessa: https://ec.europa.eu/consumers/odr
          Lisäksi Puolan tasavallassa on saatavilla seuraavia tukimuotoja:
          • Sovittelua hoitaa paikallisesti toimivaltainen maakunnallinen kaupanvalvontavirasto, jolle sovittelupyyntö on toimitettava. Menettely on pääsääntöisesti maksuton. Luettelo tarkastusvirastoista löytyy täältä: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
          • kauppatarkastusviraston yhteydessä toimivan, paikallisesti toimivaltaisen pysyvän sovittelutuomioistuimen apu, jolle on esitettävä pyyntö asian käsittelystä sovittelutuomioistuimessa. Menettely on pääsääntöisesti maksuton. Luettelo tuomioistuimista on saatavilla osoitteessa https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
        2. Edellinen määräys on tiedoksi, eikä se velvoita palveluntarjoajaa käyttämään tuomioistuinten ulkopuolista riidanratkaisua.
        3. Tuomioistuinten ulkopuolisen riidanratkaisun käyttäminen on vapaaehtoista sekä palveluntarjoajalle että kuluttajalle.
        4. Kuluttaja voi lisäksi käyttää kunnan tai piirin kuluttaja-asiamiehen maksutonta apua.

    § 6 OIKEUS PERUUTTAA SOPIMUS

        1. Palveluasiakkaalla on oikeus peruuttaa Palveluntarjoajan kanssa solmittu sopimus 14 päivän kuluessa ilman perusteita.
        2. Aika peruuttaa sopimus päättyy 14 päivän kuluttua tämän sopimuksen tekemisestä.
        3. Voidakseen käyttää peruuttamisoikeuttaan etuoikeutetun asiakkaan on ilmoitettava Palveluntarjoajalle ehtojen 2 §:ssä annettuja tietoja käyttäen päätöksestään peruuttaa sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esimerkiksi postitse tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä).
        4. Erikoisasiakas voi käyttää ehtojen lopussa olevaa peruuttamislomakkeen mallia, mutta se ei ole pakollista.
        5. Sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan noudattamiseksi riittää, että Ensisijainen Asiakas lähettää tiedon peruuttamisoikeutensa käyttämisestä ennen sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä.

    § 7 § HENKILÖTIETOJEN KÄYTTÖ

        1. Asiakkaan Sopimuksen yhteydessä antamien henkilötietojen käsittelijä on Palveluntarjoaja. Yksityiskohtaiset tiedot Palveluntarjoajan suorittamasta henkilötietojen käsittelystä - mukaan lukien muut tietojenkäsittelyn tarkoitukset ja perusteet sekä tietojen vastaanottajat - löytyvät kaupassa saatavilla olevasta tietosuojaselosteesta - Euroopan parlamentin ja neuvoston (EU) yleiseen tietosuoja-asetukseen sisältyvän avoimuusperiaatteen vuoksi - "RODO".
        2. Asiakkaan tietojen käsittelyn tarkoitus on:
          • Sopimuksen toteuttaminen; henkilötietojen käsittelyn perusteena on tässä tapauksessa sopimus tai asiakkaan pyynnöstä toteutetut toimet, joiden tarkoituksena on sopimuksen tekeminen (6 artiklan 1 kohdan lit. b RODO);
          • sopimuksen mukaisesti lähetettyjen viestien tehokkuuden analysointi, jotta voidaan laatia yleiset periaatteet tehokkaalle postitukselle Palveluntarjoajan liiketoiminnassa; henkilötietojen käsittelyn perusteena tässä tarkoituksessa on Palveluntarjoajan oikeutettu etu (6 art. 6(1) lit. f RODO);
          • >sopimukseen liittyvien mahdollisten vaateiden laatiminen, esittäminen tai puolustaminen; henkilötietojen käsittelyn perusteena tähän tarkoitukseen on Palveluntarjoajan oikeutettu etu (RODO 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
        3. Asiakkaan tietojen antaminen on vapaaehtoista, mutta samalla välttämätöntä sopimuksen tekemistä ja sopimuksen kattaman digitaalisen sisällön toimittamista varten. Tietojen toimittamatta jättäminen johtaa siihen, että sopimusta ei voida tehdä ja että palveluntarjoaja ei voi toimittaa sopimuksen kattamaa digitaalista sisältöä.
        4. Asiakkaan tietoja käsitellään, kunnes:
          1. Sopimus lakkaa olemasta voimassa;
          2. Asiakkaan tai Palveluntarjoajan mahdollisuus esittää sopimukseen liittyviä vaatimuksia lakkaa;
          3. Asiakkaan vastalause hänen henkilötietojensa käsittelystä hyväksytään - jos käsittelyn perusteena oli Palveluntarjoajan oikeutettu etu
          - riippuen siitä, kumpi niistä on voimassa.
        5. Palvelun vastaanottajalla on oikeus pyytää:
          1. pääsyä henkilötietoihinsa,
          2. tietojensa oikaisemista,
          3. tietojensa poistamista,
          4. tietojen käsittelyn rajoittamista,
          5. tietojen siirtämistä toiselle rekisterinpitäjälle
            sekä oikeus:
          6. vastustaa milloin tahansa tietojen käsittelyä Palvelun vastaanottajan erityiseen tilanteeseen liittyvistä syistä - häntä itseään koskevien henkilötietojen käsittelyä vastaan, perustuen art. 6(1)(f) RODO (eli palveluntarjoajan oikeutettuihin etuihin).
        6. Palvelun vastaanottajan tulee oikeuksiensa käyttämiseksi ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan.
        7. Tapauksessa, jossa palvelun vastaanottaja katsoo, että hänen tietojaan käsitellään lainvastaisesti, palvelun vastaanottaja voi tehdä valituksen viranomaiselle, joka on toimivaltainen henkilötietojen suojaamiseksi. Puolassa tämä on Henkilötietojen suojaamisviraston puheenjohtaja.

    § 8 SÄÄNTÖJEN TAI UUTISKIRJAN MUUTTAMINEN

        1. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa sääntöjä vain tärkeistä syistä. Painavaksi syyksi katsotaan tarve muuttaa Sääntöjä, joka aiheutuu:
          1. uutiskirjeen toiminnallisuuden muuttumisesta, joka edellyttää Sääntöjen muuttamista tai
          2. lainmuutoksesta, joka vaikuttaa Palveluntarjoajan sopimuksen toteuttamiseen tai palvelujen mukauttamiseen valtuutettujen viranomaisten suosituksiin, ohjeisiin, määräyksiin tai kieltoihin, päätöksiin, määräyksiin, tulkintoihin tai päätöksiin tai
          3. Palveluntarjoajan yhteys- tai tunnistetietojen muuttumisesta.
        2. Tieto käyttöehtojen suunnitellusta muutoksesta lähetetään Palvelun vastaanottajan sopimuksen tekohetkellä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen vähintään 7 päivää ennen muutosten voimaantuloa.
        3. Jos Palvelun vastaanottaja ei vastusta suunniteltuja muutoksia niiden voimaantuloon mennessä, hänen katsotaan hyväksyneen ne, mikä ei muodosta estettä Sopimuksen purkamiselle tulevaisuudessa.
        4. Jos Asiakas ei hyväksy suunniteltuja muutoksia, hänen on lähetettävä viesti ehtojen 2 §:ssä mainittuun Palveluntarjoajan sähköpostiosoitteeseen, mikä johtaa Sopimuksen irtisanomiseen suunniteltujen muutosten tullessa voimaan.
        5. Palveluntarjoaja voi tehdä Uutiskirjeeseen muutoksia, jotka eivät ole tarpeen sen sopimuksenmukaisuuden vuoksi, kohdassa 1(b) mainitusta syystä tai Uutiskirjeen toiminnallisuuden muuttumisen vuoksi. Edellisessa virkkeessa tarkoitetun muutoksen tekemisest ei aiheudu Ensisijaiselle asiakkaalle kustannuksia. Kohdissa 2-4 olevia määräyksiä sovelletaan vastaavasti.
        6. Jos edellisessä määräyksessä tarkoitettu muutos vaikuttaa olennaisesti ja haitallisesti etuoikeutetun asiakkaan pääsyyn uutiskirjeeseen tai sen käyttöön, Palveluntarjoaja lähettää etuoikeutetun asiakkaan sähköpostiosoitteeseen hyvissä ajoin pysyvällä tietovälineellä tiedot muutoksen ominaispiirteistä ja ajankohdasta sekä etuoikeutetun asiakkaan oikeuksista muutokseen liittyen.

    § 9 LOPPUMÄÄRÄYKSET

        1. Palvelun vastaanottaja ei saa tarjota lainvastaista sisältöä.
        2. Sopimus on tehty puolan kielellä.
        3. Näiden määräysten nojalla tehtyyn sopimukseen sovelletaan Puolan lakia, jollei 4 kohdasta muuta johdu.
        4. Puolan lain valinta näiden ehtojen perusteella kuluttajan kanssa tehdyssä sopimuksessa ei poista tai rajoita kuluttajan oikeuksia, jotka johtuvat kuluttajaan sovellettavista pakottavista lain säännöksistä tilanteessa, jossa lainvalintaa ei ole. Tämä tarkoittaa erityisesti sitä, että jos tiettyyn kuluttajaan sovellettavissa kansallisissa säännöksissä säädetään laajemmasta suojasta kuin näissä ehdoissa tai Puolan lainsäädännössä - sovelletaan laajempaa suojaa.
        5. Tapauksessa, jossa on kyse sopimukseen liittyvästä mahdollisesta riidasta sellaisen asiakkaan kanssa, joka ei ole etuoikeutettu asiakas, toimivaltainen tuomioistuin on Palveluntarjoajan sääntömääräisen kotipaikan tuomioistuin.

    Ehtojen liite nro 1

    Alla on malli peruuttamislomakkeesta, jota kuluttaja tai etuoikeutettu yritys voi käyttää tai olla käyttämättä:

    MALLIYRITYKSEN PERUUTUSLOMAKE
    (tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluatte peruuttaa sopimuksen)

    MALLIYRITYKSEN SP. Z O.O
    ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
    sähköpostiosoite: biuro@moderncompany.pl

    - Minä/me(*) ..................................................................... ilmoitan(*) täten peruuttavani/peruuttavamme sopimuksen, joka koskee seuraavan palvelun tarjoamista(*) / digitaalisen sisällön toimittamista muodossa(*):

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    - Sopimuksen tekopäivämäärä(*)

    ..............................................................................................................................................................................

    - Etuoikeutetun kuluttajan (kuluttajien) / etuoikeutetun yrityksen (yritysten) nimi:

    ............................................................................................................................

Up
Shop is in view mode
Näytä koko sivun versio
Sklep internetowy Shoper Premium